2011. október 23., vasárnap

Bőr bukszák

megint, vaj, mogyoró és homok színekben.

A másolóknak: kaptam egy levelet a minap, amiben egy link volt, ami egy pénztárcára mutatott, ami szakasztott mása volt az egyik pénztárcámnak, igaz más színben. Még a csipke is ugyanoda volt varrva, hasonló kacskaringós kézi hímzéssel. Egészen jópofa volt, hiába no :)

Mit mondhatnék erre, nem mondom, hogy nem lepett meg, de a levélíróval ellentétben eszembe sem jutott számonkérni az illetőt, végülis milyen jogon, látta, megtetszett neki, lemásolta és még az is lehet, hogy teljesen egyedül jutott neki is eszébe egy ugyanolyat varrni, de tényleg :)

Még valami eszembe jutott, egy idézet:

"Nothing is original. Steal from anywhere that resonates with inspiration or fuels your imagination. Devour old films, new films, music, books, paintings, photographs, poems, dreams, random conversations, architecture, bridges, street signs, trees, clouds, bodies of water, light and shadows. Select only things to steal from that speak directly to your soul. If you do this, your work (and theft) will be authentic. Authenticity is invaluable; originality is nonexistent. And don’t bother concealing your thievery — celebrate it if you feel like it. In any case, always remember what Jean-Luc Godard said: “It’s not where you take things from — it’s where you take them to."
(Jim Jarmusch)


"Semmi se eredeti.Lopj bárhonnan, amiből ihletet meríthetsz vagy amiből táplálkozik a  fantáziád.Fald a régi filmeket, új filmeket, zenét, könyveket, festményeket, fényképeket, verseket, hajszold az álmokat, véletlenszerű beszélgetéseket, építészetet, hidakat, utcanévtáblákat, fákat, felhőket, vízi jelenségeket, fényeket és árnyékokat. Aszerint válaszd meg, honnan lopsz, hogy csak azokat a dolgokat válaszd ki, amelyek közvetlenül a lelkedhez szólnak.Ha így teszel, a munkád (és a lopás) hiteles lesz.A hitelesség felbecsülhetetlen, az eredetiség nem létezik. Ne zavarjon, hogy eltitkolod a lopást, ünnepeld inkább, örülj neki, ha úgy érzed, ez kedvedre való.Mindenesetre mindig emlékezz arra, mit mondott Jean-Luc Godard: Nem az a lényeg, honnan veszed a dolgokat, hanem, hogy hova-mivé teszed azokat!"

13 megjegyzés:

Czkriszta írta...

Hogy te mennyire egészségesen gondolkodol ezzel kapcsolatban!
Vannak akiknek a fejében jobbnál jobb ötletek születnek, és vannak akik csak "másolni" tudnak (és persze van aki még azt sem).Miért kellene elítélni a másolókat, ha megtetszenek nekik az ötletek? Addig amíg NEM ÉLNEK VISSZA VELE, szerintem ez nem szabadna,hogy probléma legyen!
Te pedig légy büszke magadra, mint ötletgazda!

dióhéj írta...

jahajj, ráadásul te írtad a spanyolvisztáskás bejegyzést úgy rémlik, az nagyon tetszett, némileg idevág :)

erabera írta...

Ezzel kapcsolatban én úgy gondolom: nem probléma, ha szív repesve örülsz egy számodra kedves alkotás megtalálásának. Amilyen gyarló az ember, mindent birtokolni szeretne. Tárgyakat, ideákat, ingót és ingatlant. Megvehető, ellopható. Jelen esetben lemásolható.

Viszont, amíg a saját gondolattal, érzésekkel, praktikákkal nem fűszerezi az ember a számára oly'kedveset...nem hívható másnak, csakis másolatnak.

Köszönöm az idézetet Dió:)

Bejus70 írta...

Másolás... Írásórán egyáltalán nem zavar, ha a füzetekben ugyanazt látom, amit a táblára irkáltam nagy műgonddal. De bizony technikából nem adok ötöst annak, aki a határozottan minimalista stíluselemekkel megáldott prototípusomat lemásolja. Tessék továbbgondolni! Tessék saját képmásra formálni! Ellenkező esetben bosszankodom, nem kicsit...
Kézművügyileg meg főleg! Ha nem hivatkozik az eredetire, ha nem kottyintja el, hogy azavalami nem saját kútfőből származik, akkor igenis dühít.

Halász Csilla írta...

:))
JÓ LÁTNI, HOGY KEZD ÁTALAKULNI A VILÁG........
anno ..még bőrdíszműves koromból ,jókis kommunista érában az OKTATÓÓÓÓK véletlenül sem adták ki a tudást a kezükből,NEHOGYMÁR EGY KIS TAKONY UGYANARRA KÉPES LEGYEN MINT Ő (ezt már akkor sem értettem és hangot is adtam neki így a jegyeim nem voltak túl jók :)) ,és a mi korosztályunk ebben nőtt fel (ezt másolja....)így
nehezen váltanak egy más gondolkodásmódra.:))
ÉN terveztem, ÉN dolgoztam vele,ÉN ,ÉN ,ÉN....
nincs új a nap alatt!!!!
nap mint nap látom a neten amit kigondoltam csak idő hiányában nem alkottam meg,vagy ha meg is csináltam nem tettem közzé,nem hinném hogy ennyi a gondolatolvasó..:)

Czkriszta írta...

Igen-igen, néha viszket a tenyerem amikor egyesek magukénak mondanak egy-egy fazont, vagy motívumot. Ha van egy kis kurázsid, úgyis megbolondítod és beleviszed a rád jellemző kézjegyeket, ha meg nincs oly mindegy, hogy másoltál-e vagy nem! Ami engem is zavarna, az már inkább az üzleti életben való visszaélés lenne. De a mai világban még az üzletben is a "Győzzön a jobbik" elv uralkodik.
Érdekes, hogy pont te vagy humánus, aki egyedi és még sosem hallottam tőled, hogy micsoda mágusnak tartanád magad!

BCili írta...

hogy a termékről is essen szó, mert a lényeg mégis az lenne... nagyon tetszenek bármelyik szín. Karácsonyra elfogadnám :)
Az idézet pedig nagyon tetszik.

zseniko írta...

Kedves, drága Dióhéj!
Eddig nem tudtam, hogy a szépségükön kívül miért is szeretem a munkáidat és a blogodat. Most már tudom...
Mert mindkettőn áthat a gondolkodásod, a jóságod, az egyszerűség, ahogy a körülötted lévő világhoz viszonyulsz. Ez az idézet, ha nem is a saját gondolatod, de a magadénak érzed, annyi, de annyi minden elárul rólad, igazán fontos dolgokat...

Fáni írta...

A bukszák csodásak, a bejegyzés pedig szimpatikus. :)

Marcsi írta...

Csodálatos amiket ezekből a bőrdarabokból létrehoztál! Finom, letisztult és nőies.

dióhéj írta...

köszönöm a sok hozzámszólást és egyetértést, meg az egyet nem értést is persze :)

Lente Julcsi írta...

Így hármasban pedig különösen jól mutatnak!

Monica írta...

Felemelkedtél a csillagokig a szememben!
Ritka nemes jellem vagy és különleges!

A buxák fantasztikusak. Mindig azok. Még az a fránya is, amit nem is akartál olyanra.